W trosce o prawidłowy rozwój dziecka, utworzyliśmy 2 grupy wiekowe, w których zajęcia dostosowywane są do potrzeb rozwojowych. Nieustannie wspieramy, pomagamy i motywujemy naszych podopiecznych do ciągłego odkrywania samego siebie i otaczającego świata. Praca w małych grupach umożliwia wspomaganie i stymulowanie indywidualnego rozwoju dziecka. Nasz program opiekuńczo-edukacyjny opiera się na programach autorskich, współczesnych koncepcjach i metodach pedagogicznych, które stosujemy w codziennej pracy.
Metoda ruchu rozwijającegowykorzystanie tej metody ma na celu rozwój dziecka przez ruch. Daje to okazję Dziecku do poznania własnego ciała i usprawnienia ruchowego, zdobycia świadomości przestrzeni i działania w niej, dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu. |
|
LogoSensorykazajęcia realizowane w oparciu o autorski program angażujące zmysły, małą motorykę oraz aparat mowy dziecka. W ten sposób dzieci robią to, co lubią najbardziej – doświadczają, jednocześnie wzbogacają słownictwo, uczą się koncentracji uwagi, komunikują się z rówieśnikami. |
|
Smyko-Multisensorykazajęcia wspierające całościowy rozwój niemowląt i małych dzieci w oparciu o metodę integracji sensorycznej. Podczas zajęć stymulowanych jest 7 zmysłów, ze szczególną uwagą na 3 podstawowych systemach zmysłowych. Zajęcia mają charakter profilaktyczny (zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych), przesiewowy (wykrywanie zaburzeń integracji sensorycznej), edukacyjny, zabawowy oraz nastawione są na proces, a nie na efekt (ważna jest zabawa i doświadczanie, a niewykonanie konkretnej pracy plastycznej czy zadania). |
|
Arteterapiaodkrywanie świata uczuć i emocji przez rysunek, malowanie, taniec i muzykę. |
|
Terapia rękizajęcia rozwijające prawidłowe funkcjonowanie kończyny górnej. Polegają na usprawnianiu tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, tak ważnych przy codziennych czynnościach takich jak zapinanie guzików, wiązanie sznurówek czy pisanie. |
|
Chusta Klanzazabawy z chustą edukacyjną, które oddziałują na dzieci wieloma bodźcami: wzrokowym, dotykowym, ruchowym. Zabawy z chustą to ogromna porcja ruchu i dobrej zabawy, a przy tym uczą współpracy, pobudzają wyobraźnię, ćwiczą zwinność i zręczność, sprawność manualną, rozwijają percepcję wzrokową, pamięć oraz małą motorykę. |
|
Bajkoterapiametoda polegająca na czytaniu dzieciom bajek w celach terapeutycznych, edukacyjnych czy relaksacyjnych. Bajki relaksacyjne pomagają w uspokojeniu, wyciszeniu dziecka, wprawienie go w stan odprężenia, koncentracji oraz regulowanie jego rytmu pracy i zabawy. Ponadto pobudzają wyobraźnie oraz rozwijają umiejętność wizualizacji. Celem bajek psychoedukacyjnych jest ujarzmienie negatywnych emocji poprzez reinterpretację, czyli zmianę sposobu myślenia o nich. Tego typu bajki przygotowują dziecko do ewentualnej trudnej sytuacji. Bajki psychoterapeutyczne redukują lęk, poczucie wstydu, poniżenia, gniewu czy złości, a więc uczuć związanych z negatywnymi przeżyciami. |
|
Ścieżki sensorycznetor przeszkód zbudowany z elementów o różnej fakturze. Dziecko podczas pokonywania tego toru doznaje wielorakich wrażeń dotykowych. Oprócz rozwoju zmysłu dotyku, zabawa na ścieżce sensorycznej wpływa też na sprawność motoryczną, percepcję wzrokową oraz planowanie ruchu. |
|
Logorytmikapołączenie rytmiki z terapią logopedyczną. Najważniejszym elementem zajęć jest ruch w połączeniu ze śpiewem, zabawą słowami i głoskami czy instrumentami. Tego typu zajęcia mają ogromny wpływ na rozwój mowy dziecka i jego ogólne funkcjonowanie. |